De la o simpla idee la un brand bine definit // Interviu cu Daniela, de la brandingaltfel.ro

In prezent, mediul de afaceri este unul din ce in ce mai dinamic si competitiv, iar branding-ul a devenit un factor esential, care poate determina succesul unei companii. Un brand bine definit servește ca identitatea unei companii, distingându-o de concurenți și modelându-i reputația în piață.

Un brand puternic nu inseamna doar un logo sau un slogan catchy; cuprinde întreaga esență a unei companii, de la valorile și misiunea sa la produsele și serviciile sale. Reprezinta conexiunea emoțională pe care clienții o formează cu o companie, percepția pe care o au în minte și experiențele. O identitate de brand coerentă și consistentă rezonează cu clienții, construind încredere, credibilitate și un sentiment de apartenență.

Dezvoltarea unei identități de brand puternice necesită o înțelegere profundă a publicului țintă al companiei, a nevoilor și aspirațiilor acestora. Implică crearea atentă a unei idei sau al unui mesaj care se aliniază valorilor companiei și are o rezonanță cu clienții săi. Acest mesaj, care reprezinta ideea de „storytelling”, este apoi comunicat, printr-o abordare consistentă, și integrat în absolut orice, de la campaniile de marketing la ambalajul produselor, activitatea pe social media sau interacțiunea cu clienții.

Am vorbit putin despre branding cu Daniela, de la brandingaltfel.ro, ca sa intelegem mai bine ce inseamna branding-ul de fapt.

  1. Multe persoane confundă branding-ul cu marketing-ul și invers. Care este diferența dintre branding și marketing?

Da, așa este. Una dintre cele mai mari confuzii pe care le întâlnesc este faptul că branding-ul și marketing-ul este același lucru sau sunt adesea confundate. Întradevăr aceste domenii se întrepătrund și nu pot funcționa unul fără celălat. Branding-ul este despre a face oamenii să simtă ceva, iar marketing-ul este despre a face oamenii să întreprindă o acțiune.

Branding-ul este modelarea percepției, atât prin comunicare cât și prin vizual. El te ajută să te diferențiezi de competitori, să te conectezi cu publicul la nivel emoțional, să îți atragi clientul ideal și să devi memorabil.

Marketing-ul este un set de instrumente și strategii pe care le utilizăm pentru a promova o afacere și pentru a crea o conștientizare a produselor noastre sau serviciilor.

  1. Ce rol joacă brandingul în relația cu clientul?

În esență, brandingul este cheia care deschide ușa spre o conexiune autentică și durabilă cu publicul țintă. El ne influențează percepțiile, emoțiile și comportamentele. Clienții nu cumpără doar produse sau servicii; ei investesc în experiența și povestea asociată cu brandul.

Pe lângă partea de comunicare ce ne face mai autentici, el ne diferențiază și crează memorabilitate în mintea clientului.

3.  Cum te asiguri că strategia ta de branding se identifica cu ceea ce dorește clientul tău?

În efortul de a alinia strategia de branding cu dorințele și așteptările cliențului, există mai mulți pași esențiali pe care îi urmez. În prima faza este discuția inițială unde ascult cu atenție sugestiile și preocupările clienților, transformându-le în informații practice pentru adaptarea strategiei de branding. Apoi fac o cercetare de piață, definesc avatarele de client, partea de comunicare iar apoi identitatea vizuală.

Pe tot parcursul proiectului prin feedback continuu, ajustez și îmbunătățesc aspectele care nu rezonază cu clientul sau cu publicul țintă.

4.  Care sunt cele mai mari provocări atunci când creezi o strategie de branding?

Menținerea coerenței pe termen lung și crearea unei legături emoționale cu consumatorul, însă pentru orice există o soluție.

Repet asta fiecărui client, branding-ul este un process continuu, nu se termină cu manualul de brand, acolo au toate uneltele necesare să își mențină o coerență, atât în comunicare cât și în vizual. Iar când vorbim de asocierea emoțională, ne axăm pe storytelling și crearea de experiențe care să rezoneze cu valorile și aspirațiile publicului țintă. Aici interveniți și voi, pentru că asocierile emoționale se crează și prin vizual, prin fotografie.

  1. Cum măsori succesul unei campanii de branding?

În mod normal măsurarea unei campanii de branding necesită un timp mai îndelungat și intervin mai mulți factori. Ține mult de de marketing-ul care se va face pentru a propulsa brandul. Ce fac eu?  Fac o analiză inițială la scurt timp după lansare. Ea este importantă pentru a observa reacțiile și primele indicații ale succesului. Pot fi măsurate imediat nivelul de angajament online, creșterea traficului pe site sau a interacțiunilor pe rețelele sociale.

În primele săptămâni sau luni, începe să apară o imagine mai detaliată a modului în care publicul reacționează la campanie. Atunci este momentul potrivit pentru a evalua feedback-ul, notorietatea brandului și primele schimbări în comportamentul consumatorilor.

6.  Industriile sunt atât de variate. Cum reușești să te adaptezi pe fiecare industrie sau nișă atunci când faci o strategie de branding?

Primul pas e clar o analiză pieței, a concurenței și a comportamentului consumatorilor. La fiecare proiect am sesiuni de briefing cu antreprenorii unde obțin o perspectivă directă a celor implicați în industrie  și asta îmi oferă un insights neprețuit.

Analiza competitorilor, spre exemplu, ne spune clar modului în care alții se poziționează și răspund la schimbările de mediu. De acolo putem lua informații privind ceea ce fac ei bine, ce nu e tocmai ok și ce am putea noi îmbunătății. Odată ce știi nevoile consumatorilor toată strategia  se construiește în baza întrebării “Cum am putea noi să te servim mai bine decât alții?”.

7.  Care este cel mai important factor atunci când creezi strategia de branding? Ce părere ai despre storytelling?

În crearea unei strategii de branding, consider că autenticitatea este esențială. Este important să fii sincer și consecvent în comunicarea valorilor și a poveștii brandului.

Storytelling-ul e vital atunci când vrem să fim autentici. Că să putem crea o conexiune cu consumatorul trebuie să fim cât mai umani și deschiși. Autenticitatea și storytelling-ul se completează reciproc.

Atunci când ai nevoie de o strategie de brand sau identitate vizuală o poți găsi pe Daniela aici: www.brandingaltfel.ro sau pe instagram la  brandingaltfel.ro

Telefon: 0771.458.872

Email: office@brandingaltfel.ro